Välkommen

Lär dig simma i egen takt

Klasser undervisas på engelska

Välkommen

Välkommen till Go Waters simskola i Göteborg,där vi erbjuder simlektioner och kurser för både barn och vuxna.

Våra instruktörer kommer att uppmuntra både barn och vuxna på alla nivåer, från nybörjare till duktiga simmare.

Om du eller ditt barn känner er otrygga i vattnet, eller när ni vistas i närheten av det, så finns hjälp att få. Likaså om du är rädd för att vara under vattnet, eller känner motvilja att börja simma.

Våra erfarna och duktiga simlärare är vana vid detta och gör allt för att hjälpa dig komma över problemen och därmed utveckla ditt självförtroende. Ibland måste man börja om från början för att utveckla sina färdigheter.

Vi vill att alla ska ha möjlighet att lära sig simma, oavsett om du kan svenska eller inte. GoWaters har instruktörer som undervisar på engelska.

Att kunna simma är en viktig färdighet och vi brinner för att få lära dig detta!

Var undervisar vi?

Vi har simkurser på följande orter.
Klicka på rutorna för mer information.

Vad är det som är så bra med att lära sig simma?

Många saker faktiskt!

Att kunna simma är förmodligen en av de mest givande färdigheter som du kan ha. Simning är bra för allmänt välbefinnande! Det belastar kroppen mindre jämfört med andra typer av träning, och har många hälso- och sociala fördelar.

Simlektioner är ett bra sätt att främja en aktiv och hälsosam livsstil för dina barn.

När barn utvecklas genom att lära sig simma ökar självförtroende och de blir stolta över sina prestationer, inklusive att få sina märken. Detta självförtroende fortsätter när de kliver ur poolen och överförs till andra aspekter av deras liv.

Att lära sig simma i grupp förbättrar barns sociala kompetens , så underskatta inte denna aspekten av simkurser, samtidigt som barnet lär sig att simma.

De är mycket tillfredställande att se förbättringar och lära sig nya simsätt.

Att känna sig säker och vara säkrare runt vatten är en stor fördel och kan vara livsviktigt!

Våra fullt kvalificerade tränare strävar efter att ge alla våra simmare en enastående upplevelse i en säker, rolig och självförtroendeskapande miljö.

Läs beskrivningen och förkunskapskraven för varje kurs och välj den som bäst passar dina behov.

Om du är osäker på din nivå är du välkommen att kontakta oss, så kan vi hjälpa dig att bestämma.

Simskola för barn

Simskola för vuxna